From Osaka With Love - Part Four

Pemandangan dari bilik ku (pagi 20 Jan 2009)..
.
Kelas hari ni kami perlu buat individual presentation. I think sume org klu diminta buat presentation kat depan mesti ade butterfly dlm perut. Hehee.. its just the matter of how u handle it. Mcm aku, klu kene buat presentation kat depan, mesti minta consensus from everybody benarkan aku duduk. Its a strategy actually, untuk sorokkan kaki dan tangan yg menggeletar. Setiap kali nk present atau nk perform atas stage mesti menggeletar. Nasib tangan n kaki je yg shaky, suara still maintain. Klu berdiri, mmg aku akan bergerak2 ke kiri kanan. Sume gara2 nk cover getaran di jiwa..
.
Presentation aku berjalan lancar, Alhamdullillah. Ade pulak peserta yg ingat aku ni grad oversea. "Farah, u ni UK graduate ker?". Aku kata "A'ah, UK kat Ulu Klang". Depa gelak kat aku. Mmg klu aku nervous sgt, kekadang English aku akan tetibe ade slang UK. Kekadang bole bertukar plak ke slang Australia... hehee.. bole ker?

Lepas kelas hari ni (dlm jam 5.45pm), kami tak keluar berjalan2 sbb malam ni ade kelas bahasa Jepun. Mmg enjoy sangat kelas bahasa Jepun ni. Cikgu kami Adashi-san, very funny but witty. Mengajar dgn bersungguh2 and so cute. Hari ni belajar mcm mane nk perkenalkn diri dan nombor. Mmg syllabus tadika.. hehee.. tapi enjoy!
.
Sebelum ke kelas bahasa tadi, kami sempat membasuh baju2 di tmpt yg disediakan. Sempat la jugak snap gambo tgh membasuh baju.

Lupe nk hapdate program diet ku. Maybe ade yg ingat aku berhenti diet sbb ke Jepun. Oh tidak. Aku tetap dgn diet ku. In fact, program diet ku lebih mudah sbb makanan mahal kat Jepun ni. Alhamdullillah, berat ku semakin turun. Maybe sbb byk berjalan. Klu ikut target yg aku nk capai hujung tahun 2009 ni, tinggal 5 kg je lagi nk capai. Hari tu turun 7 kg kan. So skang ni total aku dah turun sbyk 15 kg. So InsyaAllah klu diizinkan tuhan, aku akan up kan lg target sehingga berat ideal (target hingga hujung thn ni). Seronok tgk jarum penimbang makin turun. Chayok! Chayok! Farah, u can do it!
.
Ini ler penimbang berat aku (merangkap penimbang barang). Kat mane2 dlm bangunan JICA ni mesti ade penimbang. Mcm tau2 pulak skang ni tgh berdiet.
.
OK lah, mata dah ngantuk. Esok ade kelas. Oyasumi nasai..

2 comments:

Anonymous said...

alang2 dah dok jepun tu takde sangkut dgn boy2 kat sana ke kuikuikui.... kasi tangkap sorg bawa balik mesia....hihihi...yg hensem larr...mata sepet watpe kan byk kat mesia nih....

presentation ko mmg over beb!! nama besar gajah terpampang...motif?? hehehe... nasib baik takde slang ireland lg pekat likat jdnyer.....

fara drastik sgt la diet ko... ako cam tak mampu dan tak boleh nak diet giler2 nih...masuk angin perot kang. tp timeframe kite setahun kan.... ako update ko...hehehe....berat saya errrr...baru turun 1 kg..*malu siot*

Farah said...

boy2 kat jepun ni sume putih2 la nyah! hehee.. i suker yg sawo matang gitew n manly.. kat sini jejakanyer 'jambu' la pulok..

mmg besar gajah pun.. seswai skali, hingga sampai ujung building pun buleh nmpak! motip ke tak? hehee..

kat sini nyah, makan susah sgt! (pada aku la).. tp elok jugak la kan, seswai utk org berdiet mcm i..

1kg tu dh ok nyah, utk permulaan.. kite diet perlahan2 ok.. u can do it darling!