The One With The First Trip To Pavilion

Hari ni, 15 Nov 2008 (Sat), for the first time, aku menjejakkan kaki ke Pavilion KL. Nama aje org KL tapi Pavi yg dekat ni pun tak penah pegi. Byk jugak brand yg aku suker ada kat Pavi. Dorothy Perkins, Coach etc. Dan byk jugak la kedai2 yg aku tak penah dengor brand nyer.

Pavilion KL
(Photo credit to Wikipedia)

Aku pegi dgn Ira and Ida, my sisters. Yg sorang tu nk cari baju and spec. Yg lagi sorang tu nak cari rantai panjang. Banyak la jugak kedai2 untuk 'remaja' yg aku pegi. Tapi yang paling aku enjoy, Forever 21. Baju2 kat situ confirm la aku tak muat, tapi pilihan aksesori nyer yg aku berkenan. Tak pasal2 'terbeli' rantai panjang and cincin. Org lain yg cari, org lain yg terbeli.

(Photo credit to MusicNation)

Dah puas pusing2 'round pertama' kat situ, kiteorg dah mula laparrr. Turun kat tingkat bawah Pavi, kemain la byk kedai2 makan. Kiteorg pun dah tak tau nk pilih yg maner. Lepas kiteorg 'ber-lat-tali-lat-tali-tam-plom'.. kiteorg setuju pilih Carl's Junior.. western katenyer.

Penulis (wahh penulis katanyer) bersama Ira.

Posing dgn air2 di Carl's Jr. Airnyer bole ditambah, sesuke hati.
Haruslah beli 1 set aje yg ade air lain kali,
yg lain2 tu ala-carte aje sbb air bole top-up and share.

Ida, yg bongsu. Yg ni dpt gen kurus.
Ape tak nyer, makan pun jarang.
InsyaAllah takkan ikut jejak kakak dia yg kene beli baju kat Ms Read.

Seingat aku, ini baru 2nd time makan Carl's Jr. Brand ni jarang jumpe di tmpt2 yg selalu aku lepak. So, this time around, we all try makan Santa Fe (Ida), Charbroilled Chicken (Me) and Chilli Cheese (Ira). Pastu nmpak lak kat menu tu ade Chilli Fries. Last makan Chilli Fries masa kat Germany dulu. I think tahun.. 90an la.. so, haruslah memesan 1 yg besau, maklum la nk share ngan 2 lagi naga yg tgh kelaparan tu. Dah terbayang Chilli Fries dgn cheese and Sloppy-Joe-Sauce... fuhh! sodap ey!

Ini ler makanan yg kiteorg order. Mmg melantak betul!

In my opi, chilli fries dia tak sesedap yg pernah aku mkn.
Mcm lori garam eksiden dlm kawah sauce Chilli dia jek.
Tapi onion rings dia, waalahh!!
Aku bagi 5 stars: crispy and not easily get soggy! Marvellous!

Bege Carl's Jr kire orait la. Nak kata tak sedap, sedap.
Nak kata sedap, tak le sedap sgt. Bole la.
(Kalau dah tekak kampung tu...)


Demikian la trip kiteorg ke Pavi. Lepas makan, kiteorg singgah jap kat Watson's, beli ape2 yg patut and lepas tu, kami pun chow chin chaus. Rombongan Cik Kiah kali ni kira ok la. Mcm2 benda dapat beli. Kira 4 jam kami 'bersidai' kat Pavi ni, still mcm tak cukup. Klu bole nak tido kat sini gamaknyer. Personally, aku lebih enjoy shopping/jalan2 di KLCC atau Mid Val.. mcm2 ade.

3 comments:

Anonymous said...

yeay! time kaseh blanje ira 'sabtu' lepas.. *kenyit mate*

Nukilan ida said...

muker adik ira macam kakak nye... sebijik.. yang ida tu sama tang mulutnya.. hi Ida.. kiter sama nama la! :)

Farah said...

Ira - same2.. no problem.. next time ira blanje kak etty pulak.. ek? ek?

Dr Ida - mmg ramai org kate muke kami ni same.. mmg se'acuan pun.. moge one day my sis Ida dpt title Dr kat depan nama dia mcm Dr Ida jugak..