From Osaka With Love - Part Seven

Semalam (Sabtu, 24.1.09) kami ke Universal Studios, Osaka. Hujung minggu, so agak ramai umat manusia yg pergi ke sini. Tapi memandangkan musim winter, tak la ramai sgt. Mase ni, suhu 1-2 celcius.. mmg sejuk ya amat! Tapi, ade org tu kan, berlagak terror dgn tidak membawa winter coat dia ke sini. Sebab, klu dia pakai tebal2, maybe dia tak muat seat utk ride attraction kat sini. Kawan2 dia semua suruh pakai winter coat, tapi org tu kan degil..
.

Mule2 sampai dari train, kami harus lalu di Universal Citywalk sebelum sampai ke Universal Studios. Kat sini, ade beberapa tempat makan, hotel dan kedai2, termasuklah Hard Rock Shop. Brg2 kat Hard Rock still mahal (klu ikut saya la). Tapi sempat beli fridge magnet gitar Hard Rock yg tgh Winter Sale. So, murah la sikit dari biasa.
.

Mula2 sampai di Universal Studios, kami ke outdoor ride attraction yg paling dekat dulu. Mane le tau kot2 hujan nanti kan. Nama ride ni 'Hollywood Dream' tapi sebenarnye roller coaster yg agak maut jugak la. Mula2 tengok seat dia mcm kecik aje. So ingat nk tunggu bawah je. Kang dah beratur panjang2 tapi tak muat, buat malu je.
.
Guess what? Itu lah yg terjadi. Kawan2 sume 'paksa' jugak suruh naik. Depa kata mesti muat punye. Bile dah sampai kat situ, cuba duduk atas ride tu, mmg muat2 aje tp sempit gile la. Ingat kan ok. Tapi masa pekerja kat situ nk tutup palang keselamatan (so bile ride ni terbang nanti, kite tak la terjatuh keluar), kat situ problem datang. Depa tak bole tutup palang tu sbb peha aku cute sgt. So, depa minta maaf dan minta aku keluar. Semua org kat situ tengok aje aku. Siap ade yg tunjuk2 kat aku lg tu.
.
Aku punye la malu.. tuhan aje yg tau. Kawan2 aku dah pucat lesi sbb mungkin rasa bersalah 'paksa' aku naik tadi. Aku tak kisah dan tak marah pun. Cume, lenkali dengar cakap org tua ni tau!
.
Tapi ade hikmah di sebalik kejadian yg memalukan ini, pihak Universal Studios hadiahkan aku tiket ekspres! Tiket ekspres ni membolehkan aku masuk terus ke ride yg aku suke, mcm VIP, tak perlu beratur! Tapi bole gunakan 1 kali je utk 1 tiket yg diberi. Depa bagi aku 2 tiket ekspres. Dgn tak malu, aku minta lagi 17 tiket!! Sbb kawan2 aku sume 17 org.. takkan la aku nk biarkn depa beratur, aku syok2 masuk terus mcm VIP kan... sgt good girl org itew..
.
Berposing dgn Ira, the Jaws.. hehee..

Berposing dgn kembar ku, si Audrey Hepburn.. kembar kerr?

"Spiderman.. spiderman.. does whatever a spider can"
Salah satu ride attraction yg famous kat sini. Tapi, takde la best sgt pun.
Fening kepala acik naik bende alah ni tau!
.
Ni lagi satu ride yg famous - Back To The Future.
Lagi fening kepala acik.. berpusing2 tau!

Anak sapa la tuh?
Ni kat depan restoren ala2 zaman Elvis.
Minum Hot Chocolate kat sini. Sodap!
.
Byk lg tmpt2 yg kami pegi kat dlm US ni.. mmg best.
Tapi dgn suhu mencecah -1c, kami sume mcm letih kesejukan, terutama org itew yg degil tidak memakai winter coat dia. Org jepun pun pelik tgk dia. Ade yg respect sbb org itew tahan sejuk.
Ade jugak yg kate "Farah, confirm ko ni spesis beruang kutub!"... sabo je la dik non!!
.
Oklah, sekian berita malam ni.. to be continued..

6 comments:

Diana Sulaiman said...

amboi2... sonok betul keje sambil jenjalan.. jgn lupe ole2 dr osaka ek? hehehe...

IraGiler said...

eh eh, jaws tu name same dgn ira la. celet sket! :)

tiyan tatak tite ni.. tapi yadat vip titet.. yeay! ;p

mish you!

Farah said...

Diana - sambil menyelam minum ayor kate org..

Ira - mish u too...

Zackie Z said...

Can I please be pissed off at your friends? =/

But I still love you, though! MUAH MUAH!

orangrawa said...

Farah...ko tolong lah tengok2 hotel2 murah kat sana ambik info sebab aku mmg ada plan nak kesana one fine day!!!

Farah said...

Zackie - they r my frens dik, i luv the way they r.. but i luv u for that.. i miss u soooo muchh!

OrgRawa - kata coordinator kami, hotel2 kt sini mmg agak mahal.. depa suggestkn kite sewa Youth Hostel atau bilik di Msian Student Assoc/Hall.. nnt farah survey lg ye..