The One With The Office Renovation.. Yey!!

Almost 6 years, berkhidmat di pejabat ni, dengan keadaan bilik opis yg agak hadoi.. tapi tetap bersyukur ke hadrat Ilahi kerana ada pekerjaan dan bilik opis sendiri...

So, kali ni, bajet mengizinkan opis kami diberi sedikit renovation.. tukar lantai dan aircond... its about time beb! tukar lantai - lantai sejak 1970s.. dah pecah2.. berbahaya kepada 'kenderaan berat' seperti ku.. dari pecah yg kecik2 boleh menjadi pecah berlubang tembus pulak ke tingkat bawah.. wahh!! ha tak pasal2 kang, lain pulak jadinyer..
Tukar aircond - sejak 1980s dah wujud... fiber yg dah terlalu lama dalam aircond tu bole membahayakan kesihatan dan beberapa lagi renovation (akibat kerosakan teruk) yang benar2 perlu sahaja... bukan untuk bermewah2.. yang betul2 perlu dan penting ajer... amat penting untuk berjimat cermat.. belanja dengan berhemah gitew..

"Perkenalkan... ruang anak2 buah dengan partition yang dah dibungkus untuk lindungi dari habuk dan lain2"

"Bilik opis ku yang sedang direnovate.. mase ni lantai baru siap... dipenuhi kerusi2 bilik tamu dan kerusi2 staf ku.."

"Dari dalam bilik ku... tak sabar nak 'merasmikan'.."

"Sementara pejabat direnovate, kami semua berkhidmat di dalam bilik mesyuarat hingga Disember 2008 ni.. Meriah uuu!!! Dah macam bursa saham pun ader, memang riuh dengan phone calls dan lain2. Macam company kat jepun pun ader, boss dan anak buah duduk semua selonggok sekali.. ofis terbuka gitew... aww!.."

"Inilah dia bilik opis sementara ku.. macam2 ada"

Sekian berita. Berita akan bersambung selepas renovation siap.

No comments: